loading...
بـانـوکـده
کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

admin1 بازدید : 10734 یکشنبه 10 آذر 1392 نظرات (0)

بانوکده

در ادامه مطلب با وسایل مورد نیاز برای بافت این لباس مجلسی اشنا میشوید.

طریقه بافت این لباس مجلسی در دو قسمت ارائه شده:

طریقه بافت بالا تنه

طریقه بافت حاشیه لباس

در ادامه مطلب هر کدام به صورت کامل توضیح داده شده است

وسایل مورد نیاز
7 کلاف 100 گرمی، قلاب شماره 5/3

طریقه بافت

80 دانه سر انداخته شود.

رج اول: روی تمام زنجیره ها بافت مربع 2 زنجیره و یک پایه بلند را ادامه دهید.

رج دوم: 4 دانه زنجیره بافته و یک پایه بلند در مربع اول ببافید، بعد از آن 4 دانه زنجیره بافته و یک مربع را رد کرده، در مربع دوم با پایه کوتاه وصل کنید. دوباره 4 زنجیره و در مربع دوم با پایه کوتاه وصل کنید و تا آخر به همین صورت ادامه دهید.

رج سوم بافت آناناس را شروع کنید، در اول و آخر رج باید یک مربع داشته باشید و تا 22 رج بافت آناناس را بدون هیچ اضافه کردنی از دو طرف بافت ببافید. بعد از آن در اولین مربع 2 پایه بلند بافته و بعد از آن 2 تا بافت مربع در زنجیره‌های رج قبل ببافید سپس بافت آناناس را طبق معمول ادامه دهید و در آخر رج نیز بافت را با 2 دانه مربع و 2 پایه بلند در مربع رج قبل به پایان برسانید. بافت را آنقدر ادامه بدهید تا تعداد مربعهای کناری به 6 دانه برسد و در هر رج در وسط 2 پایه بلندهای دو طرف بافت 2 پایه بلند دیگر ببافید که این کار باعث می‌شود که هر رج به تعداد مربعهای کناری اضافه شود. وقتی تعداد مربعها به 6 دانه رسید یک آناناس جدید را در دو طرف بافت اضافه کنید و بافت را تا بلندی دلخواه ادامه دهید که باید در کل تا خط کمر 8 دانه آناناس کامل داشته باشید.

طریقه بافت بالاتنه

10 دانه زنجیره بافته شود.

رج اول: روی تمام زنجیره‌های بافته شده یک رج پایه بلند ببافید، به دانه آخر که رسیدید یک پایه بلند دیگر در همان دانه ببافید، 4 زنجیره و 2 پایه بلند در دانه بعدی بافته و بافت را دور بزنید و دوباره با پایه بلند تا آخر ببافید.

رج دوم: 2 زنجیره بافته، بافت را برگردانید و دوباره پایه بلندها را ادامه داده تا به 4 زنجیره رج قبل برسید در دو دانه از زنجیره‌ها 2 دانه پایه بلند بافته و 4 زنجیره بافته در 2 دانه بعدی زنجیره رج قبل دوباره 2 دانه پایه بلند ببافید و بافت پایه بلندها را ادامه دهید. بافت به صورت یک نیم دایره بافته می‌شود و بافت را تا 10 رج ادامه دهید. توجه داشته باشید در بالای بافت حتماً باید در وسط 4 زنجیره اضافه شود و در بالا بافت دور زده می‌شود اما در سمت پایین بافت برگردانده می‌شود و رج بعدی شروع می‌شود. دو تکه به همین صورت ببافید و از وسط به اندازه 3 تا 4 سانتیمتر 2 تکه را به هم بدوزید، جهت بند پشت گردن نخ را دولا کرده و از یک سمت بافت در بالا نخ را وصل کرده و به اندازه دور گردن زنجیره بافته و در سمت دیگر وصل کنید.

طریقه بافت حاشیه لباس

از یک گوشه پایین بافت نخ را وصل کرده و یک رج دور تا دور حلقه 4 زنجیره بافته و با پایه کوتاه به فاصله‌های منظم وصل کنید.

رج دوم: به فاصله هر 5 حلقه 4 زنجیره 7 پایه بلند در حلقه ششم بافته شود و بافت را تا آخر به همین صورت ادامه دهید.

رج سوم: بافت را طبق معمول ادامه دهید و وقتی به 7 پایه بلند رج قبل رسیدید دوباره 7 پایه بلند روی تمام 7 پایه بلندها ببافید البته به فاصله یک زنجیره از هم یعنی وقتی پایه بلند اول را بافتید یک زنجیره ببافید بعد پایه بلند دوم را ببافید و تا آخر به همین صورت ادامه دهید.

رج چهارم: بافت را با کم کردن یک حلقه 4 زنجیره ادامه دهید و وقتی به 7 پایه بلندها رسیدید دوباره روی تمام 7 پایه بلندها به فاصله 2 زنجیره، 7 پایه بلند دیگر ببافید.

رج پنجم: با کم کردن یک حلقه 4 زنجیره بافت را ادامه دهید و در وسط جاهای خالی 7 پایه بلندها، 4 پایه بلند بافته و در کنار خودش با پایه کوتاه وصل کنید و بافت را تا آخر به همین صورت ادامه دهید. در آخر باید در وسط 7 پایه بلندها فقط دو حلقه 4 زنجیره داشته باشید. تکه جلوی بالاتنه را به دو تکه جلو وصل کرده و جهت بالاتنه پشت 15 رج از خط کمر سمت راست تا خط کمر سمت چپ ببافید. بعد از آن درزهای کناری را دوخته و دور تا دور بالاتنه را نیز با 4 پایه بلند در یک جا و در همان جا با پایه کوتاه وصل شود. بافت را ادامه داده و به پایان برسانید

منبع : مجله کوک

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وب سایت بانوکده در اردیبهشت ماه سال 1392 با رویکرد ایجاد پایگاهی جامع برای بانوان ایران زمین شروع به کار کرد.در طی این سالها با پشتوانه نظرات شما بانوان عزیز کاستی ها را بهبود دادیم.امید است از مطالب بانوکده بهره برده و با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بانوکده را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
       

    کانال تماشا بانوکده     
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2027
  • کل نظرات : 1378
  • افراد آنلاین : 11
  • تعداد اعضا : 2749
  • آی پی امروز : 380
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 721
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 794
  • بازدید ماه : 2,369
  • بازدید سال : 12,827
  • بازدید کلی : 42,611,025
  • دانلود رایگان مجلات خیاطی

    تبلیغات

    آموزش چرم دوزی

    آموزش چرم دوزی