loading...
بـانـوکـده
کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

admin3 بازدید : 3037 سه شنبه 13 تیر 1396 نظرات (0)

زمان شروع تغذیه کودک

 زمان خوردن غذای واقعی فرا رسیده است؟ كودكان بین 4 تا 6 ماهگی، آماده صرف غذا با خانواده هستند. خوب، البته نه به معنای واقعی كلمه! اما دوربین خود رابرای زمانی كه كودك در می‌یابد غذا را می‌توان جوید، آماده نگهدارید.

admin3 بازدید : 1850 پنجشنبه 25 خرداد 1396 نظرات (0)

,درمان بی اشتهایی,بی اشتهایی در کودکان

اگرچه بی‌اشتهایی عصبی (آنورکسیانرووزا) و بولیمیا معمولاً در دورۀ بلوغ یا پس‌ازآن مشاهده می‌شوند، ولی پایۀ این مجموعه اختلالات زودتر گذاشته می‌شود. هر دو حالت برای بدن زیان‌بار است و حتی می‌توانند به اختلالات رفتاری تهدیدکنندۀ زندگی بینجامند.

admin3 بازدید : 1827 چهارشنبه 03 خرداد 1396 نظرات (0)

تخم مرغ,خواص تخم مرغ,خاصیت تخم مرغ,

 کارشناسان پزشکی پیشنهاد می‌کنند که به کودکان زیر 12 ماه، تنها زرده تخم مرغ و سفیده آن را پس از 1 سالگی بدهید. به این دلیل که احتمال ایجاد آلرژی به سفیده تخم مرغ بیشتر از زرده آن است.

admin3 بازدید : 2061 جمعه 01 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

ضرر شکلات برای کودکان

درست مثل بعضی از بزرگترها دلشان می خواهد مدام دهانشان بجنبد، بعضی از بچه ها هم این مدلی هستند.یعنی کافی است در ایام دید و بازدید عید نوروز به مهمانی بروید یا پذیرای مهمان باشید. فرقی ندارد بچه ها مدام دور میز پذیرایی می چرخند.

admin3 بازدید : 1863 دوشنبه 21 فروردین 1396 نظرات (0)

توصیه غذایی برای افزایش وزن کودک

یکی از نگرانی‌های همیشگی والدین تغذیه کودک و نحوه وزن‌گیری او است. البته مادران باید توجه داشته باشند که به حساسیت اطرافیان نسبت به وزن و جثه فرزندشان اهمیت ندهند و در این مورد تنها نظر پزشک متخصص کودک را مدنظر قرار دهند.

admin بازدید : 1858 دوشنبه 25 بهمن 1395 نظرات (0)

چگونه غذای کودک را مقوی کنیم ؟

منظور از مقوي کردن غذاي کودک اين است که انرژي کودک بيشتر شود . بخصوص کودکاني که دچار اختلال رشد شده اند بايد انرژي بيشتري به بدنشان برسد . براي اينکه انرژي غذاي کودک بيشتر شود بر اساس سن کودک در هر زمان مي توان به غذاي او موادي اضافه نمود .

منظور از مغذي کردن ، اضافه نمودن موادي است که علاوه بر انرژي ، پروتئين ، ويتامينها و املاح غذايي کودک را بيشتر مي کند .

admin بازدید : 1832 دوشنبه 25 بهمن 1395 نظرات (0)

غذای مناسب کودک مبتلا به اسهال

تغذیه کودک مبتلا به اسهال در صورتی که کودک هر کدام از این علایم زیر را داشت، حتماً باید او را نزد پزشک ببرید. ممکن است نیاز به محلول ORS یا سایر مایعات داشته باشد. در صورتی که کودک یک یا دو بار استفراغ و چند بار مدفوع آبکی دفع کرد، علامت خوبی نیست و ممکن است علامت بیماری کلرا (وبا) باشد که یک بیماری خطرناک است. بیماری کلرا به سرعت در میان افراد منتقل می شود و می تواند آب و مواد غذایی را آلوده کند.

 
admin بازدید : 8369 یکشنبه 24 بهمن 1395 نظرات (0)

تغذیه مناسب برای کودکان سرماخورده 

سرماخوردگی به مفهوم عفونت بینی وگلو میباشد . که معمولا بیضرر بوده و دارای علائمی مانند آبریزش بینی ,گلودرد , سرفه و عطسه میباشد.

 بیش از200 نوع ویروس در ایجاد سرما خوردگی نقش دارند و بنا براین علائم آن بسته به نوع ویروس ایجاد کننده میتواند کاملا متفاوت باشد .

admin بازدید : 1666 یکشنبه 24 بهمن 1395 نظرات (0)

شروغ غذاهای کمکی در نوزادان

تغذیه كمكی در پایان 6 ماهگی (180 روزگی) شروع می شود، همزمان با شروع غذای كمكی تغذیه با شیر مادر باید همچنان مكرر و بر حسب میل و تقاضای شیرخوار ادامه داشته و حتی دفعات تغذیه با شیر مادر افزایش می یابد. همچنین در این زمان باید بر اساس نیاز كودك به او آب جوشیده سرد شده داد.

 

admin بازدید : 3659 یکشنبه 24 بهمن 1395 نظرات (0)

10 غذای خطرناک برای کودکان

هر سال به طور میانگین 57 کودک در آمریکا هنگام غذا خوردن به علت خفگی می‌میرند، و موارد غیرمرگبار خفگی هنگام غذا خوردن به طور میانگین هر روز 34 کودک را روانه اورژانس بیمارستان‌ها می‌کند.

admin بازدید : 2115 یکشنبه 12 دی 1395 نظرات (0)

درمان بد غذایی بچه ها

شاید همه تمایل داریم کودکانی داشته باشیم که خوب غذا می‌خورند و از تمام گروه‌های غذایی استفاده می‌کنند. مسلما هیچ‌کدام از ما از نق زدن فرزندمان سر میز غذا و بهانه‌گیری از دوست نداشتن غذاهای مختلف خوش‌مان نمی‌آید.

 

 

admin1 بازدید : 3295 یکشنبه 21 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

تغذیه کودک

در بسياري از جوامع، تغذيه مترادف با مراقبت است. لغت Nurture به زبان انگليسي به معني پرورش، تربيت، تغذيه،غذا، پروردن و بزرگ كردن است.

بي شك براي رشد و تكامل طبيعي شيرخوران و كودكان خردسال نه تنها بايد نيازهاي اساسي جسمي ( تغذيه، بهداشت، پوشاك، سرپناه، ايمني) را تامين كرد بلكه نيازهاي رواني، اجتماعي (عاطفي) آن ها نيز بايد برآورده شوند. وجود مادر يا فردي كه بتواند ارتباط حاكي از محبت و اعتماد با كودك برقرار كند، امري اساسي در تغذيه ي مناسب كودك و رشد و تكامل اوست.

 

admin3 بازدید : 3291 یکشنبه 10 فروردین 1393 نظرات (0)

بانوکده 

یک چهارم کودکان و نوجوانان بسیار چاق هستند. ۱۰ درصد از آن‌ها بیش از اندازه چربی دارند. البته چاقی ناشی از اختلال غده به‌ویژه تیروئید کمتر مشاهده می‌شود.. بقیه در ادامه مطلب

تعداد صفحات : 2

درباره ما
Profile Pic
وب سایت بانوکده در اردیبهشت ماه سال 1392 با رویکرد ایجاد پایگاهی جامع برای بانوان ایران زمین شروع به کار کرد.در طی این سالها با پشتوانه نظرات شما بانوان عزیز کاستی ها را بهبود دادیم.امید است از مطالب بانوکده بهره برده و با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بانوکده را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
       

    کانال تماشا بانوکده     
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2027
  • کل نظرات : 1378
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2749
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 34
  • بازدید امروز : 95
  • باردید دیروز : 46
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 395
  • بازدید ماه : 249
  • بازدید سال : 7,136
  • بازدید کلی : 42,605,334
  • دانلود رایگان مجلات خیاطی

    تبلیغات

    آموزش چرم دوزی

    آموزش چرم دوزی