loading...
بـانـوکـده
کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

admin1 بازدید : 2135 سه شنبه 10 فروردین 1395 نظرات (0)

بانوکده

مطالب این بخش شامل:

دامن شلواری ساده

دامن شلواری برش دار

دامن چهار ترک کلوش شانل

از انواع دامن فون رولت کنید و از لبه دامن وسط جلو 2-1 سانت خارج شوید و به خط کمر نقطه Z وصل کنید از نقطه Z قد فاق که برابر با دور باسن بعلاوه 2 سانت

دامن شلواری ساده

جلوی دامن شلواری:

از انواع دامن فون رولت کنید و از لبه دامن وسط جلو 2-1 سانت خارج شوید و به خط کمر نقطه Z وصل کنید از نقطه Z قد فاق که برابر با  دور باسن بعلاوه 2 سانت است را تا نقطه 1 به پایین علامت بگذارید و از نقطه 1 بوسیله گونیا تا نقطه 2 مساوی با  باسن منهای 2 سانت را خارج شوید همین اندازه را از نقطه 1 به بالا روی خط جدید تا نقطه 3 مشخص کنید، سپس دو نقطه 2و3 را بهم وصل کنید و از  این خط یعنی نقطه 4 به نقطه 1 وصل کنید، هلال فاق جلو را از نقطه 3به 2 طوری رسم کنید که از نقطه 5 که در  خط 4به 1 قرار دارد بگذرد در لبه دامن در وسط جلو شکل 1 از نقطه Óمساوی با فاصله 2 به 1 بطور عمود بر خط وسط جلو خارج شوید نقطه 6 پدید می‌آید و از این نقطه به 2 وصل کنید. ( شکل 1)

بانوکده

پشت دامن شلواری:

 

بعد از فون شدن الگوی اولیه از لبه دامن وسط پشت از نقطه F مساوی با 2-1 سانت خارج شوید تا نقطه  F´ به دست آید و از آن به خط باسن وسط پشت وصل کنید سپس از نقطه Z وسط پشت روی خط کمر بلندی فاق تا نقطه 1 را به پایین علامت بگذارید و از نقطه 1 تا 2 عرض فاق پشت که برابر است با  باسن بعلاوه 2 سانت را بوسیله گونیا خارج شوید. برای برجستگی باسن عرض فاق پشت بیشتر از جلو می باشد. از نقطه 1 تا نقطه 3 مساوی است با 2 به 1 به بالا که باید روی خط وسط پشت مشخص کنید، دو نقطه 3و2 را بهم وصل کنید. از نقطه 4 که  خط 2 به 3 است به نقطه 1 وصل کنید. فاق پشت را از نقطه 3 به 2 طوری رسم کنید که از نقطه 5 که  خط 4 به 1 است، بگذرد از  F´ مساوی 2به 1 تا نقطه 6 بوسیله گونیا خارج شوید سپس از 6 به 2 وصل کنید تا الگوی پشت کامل شود. ( شکل 2و 3 )

بانوکده                                                   بانوکده

تذکر: اگر از نقاط 1 و  O´ و  ´F بوسیله گونیا خارج نشوید طول خط داخل پا ( 6 به 2 ) در جلو و پشت یکسان نمی شود.

دامن شلواری برش دار

بعد از رسم الگوی دامن شلواری از وسط جلو نقطه Z مساوی 12-14 سانت به پایین تا نقطه A علامت بزنید و از خط کمر در قسمت پهلو نقطه B مساوی 6-8 سانت روی خط پهلو به پایین تا نقطه  B´ مشخص کنید، دو نقطه A و  B´را بهم وصل کنید سپس این خط را بچینید، الگوی جلو به دو قسمت می شود الگوی شماره 1 خط A به Z روی دولای بسته پارچه قرار می‌گیرد در قسمت شماره 2 ( شکل 6 ) خط وسط جلو را چیده و مقدار چین یا پیلی را از خط وسط جلو خارج شوید بطوریکه از نقطه A تا R و  O´ تا  R´ به یک اندازه باشد و قسمت چیده شده فاق را از A به  O´ روی خط  ´RR مماس کنید. اگر دامن شلواری چین دار باشد دو نقطه  ´B و R را مستقیم بهم وصل کنید مقداری به طول الگو پیلی را رویهم قرار داده و بعد خط AB چیده می شود ( شکل 4و5و6 ) پشت دامن شلواری می تواند ساده باشد و یا مانند جلو دارای برش باشد در پشت برش صاف یا هلال رسم می کنیم مانند شکل 7و8 باید توجه داشته باشید  ´CC و  BB´ یک اندازه باشد. ( شکل 9و10 )

بانوکده                                                          بانوکده 

 بانوکده                                                                          بانوکده

 

                                              بانوکده

دامن چهار ترک کلوش شانل

 

بعد از رسم الگوی دامن تنگ اولیه پنس جلو به  کمر منتقل می شود و طول پنس را به تناسب مدل بلندتر رسم می کنیم از انتهای پنس خطی مستقیم به لبه دامن رسم می‌کنیم. ( شکل 11 ) خط را چیده و پنس را بسته، در لبه دامن اوزمان ایجاد می شود هر چقدر طول پنس بلندتر شود مقدار اوزمان ایجاد شده کمتر می شود.  مقدار اوزمان ایجاد شده را از پهلو و وسط جلو خارج می شویم و به 4-5 سانت از انتهای پنس به پهلو و وسط جلو وصل می کنیم در این مدل کمر و باسن اندازه بدن می باشد و از خط باسن تا حدود 7-10 سانت پایین تر از باسن دامن تنگ و یا خمره ای می شود نقاط  FF´‌ و از این نقاط تا لبه دامن به گشادی دامن اضافه می شود. اگر دامن با گشادی بیشتری بخواهیم مقداری به قطر پنس اضافه می کنیم و به همین مقدار کمبود کمر را از پهلو خارج می شویم و با هلال به تنگی دامن وصل می کنیم. ( شکل 11و12و شکل 13 )

بانوکده               بانوکده                         بانوکده

توجه: مقدار اوزمان بستگی به قطر پنس و بلندی ساسون دارد. هر چقدر قطر پنس بیشتر باشد مقدار اوزمان ایجاد شده بیشتر می شود و هر چقدر طول پنس کوتاه باشد نیز مقدار اوزمان بیشتر می شود و این دامن روی اریب پارچه قرار می گیرد.

منبع : کوک

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وب سایت بانوکده در اردیبهشت ماه سال 1392 با رویکرد ایجاد پایگاهی جامع برای بانوان ایران زمین شروع به کار کرد.در طی این سالها با پشتوانه نظرات شما بانوان عزیز کاستی ها را بهبود دادیم.امید است از مطالب بانوکده بهره برده و با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بانوکده را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
       

    کانال تماشا بانوکده     
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2027
  • کل نظرات : 1378
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2749
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 1,415
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,601
  • بازدید ماه : 2,276
  • بازدید سال : 9,163
  • بازدید کلی : 42,607,361
  • دانلود رایگان مجلات خیاطی

    تبلیغات

    آموزش چرم دوزی

    آموزش چرم دوزی