loading...
بـانـوکـده
کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

admin1 بازدید : 2180 شنبه 24 تیر 1396 نظرات (0)

 

دکترسلام

در زمان بارداری هرگونه درمان نیاز به مشورت با پزشک و بررسی شرایط خانم های باردار دارد ، در این مقاله دکتر سلام موضوع ارتودنسی در هنگام بارداری و روش درمانی آن را مورد بررسی قرار داده است.

 

 

شاید این سؤال به ذهن شما رسیده باشد که آیا انجام درمان ارتودنسیدر زمانی که باردار هستید، برای شما و کودکتان بی‌خطر است؟

 

 

ما در این مقاله یک راهنمای مفید در اختیار شما قرار می‌دهیم که در آن تمامی اطلاعاتی که در مورد انواع ارتودنسی در بارداری به آن نیاز دارید، ارائه شده است.

 

 

نحوه مرتب کردن دندان‌ها در مادران باردار:

دوران بارداری مقطع بسیار مهمی از زندگی شما را تشکیل می‌دهد و دندان‌های نامرتب می‌تواند باعث شود که شما کمتر میل به لبخند زدن داشته باشید و این امر بر زندگی شخصی و اجتماعی شما تأثیر منفی خواهد داشت. اما روش‌های خاصی از ارتودنسی وجود دارد که شما می‌توانید در دوران بارداری از آن برای مرتب کردن دندان‌ها استفاده کنید. انواع بسیار زیادی از روش‌های ارتودنسی وجود دارد.

 

 

براکت‌های فلزی، هم برای بزرگسالان و هم برای نوجوانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. انجام درمان ارتودنسی در دوران بارداری هم امکانپذیر است.

 

 

الاینرهای شفاف و نامرئی که به صورت سفارشی برای هر فرد ساخته می‌شود و بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد، کاملاً بدون سیم و قطعات فلزی هستند و می‌توان آن را در هنگام غذا خوردن، مسواک زدن یا کشیدن نخ دندان، از دهان خارج کرد. هر یک از روش‌های ارتودنسی، خود انواع و اقسام مختلفی دارد و مشکلات خیلی پیچیده دهان و دندان را می‌توان یا با استفاده از الاینرهای پلاستیکی و یا با براکت‌های فلزی درمان نمود.

 

 

در اوایل دوره درمان ارتودنسی، دندان‌ها کمی حساس و آسیب‌پذیر خواهد شد، زیرا براکت‌های فلزی و الاینرهای پلاستیکی شفاف، هر دو برای حرکت دادن تدریجی دندان‌ها یک نیروی فشار مداوم بر روی آنها اعمال می‌کنند.  

 

 

دکترسلام  

 

آیا ارتودنسی را از قبل از باردار شدن شروع کرده‌اید؟

 

 

به گزارش دکترسلام: انجام درمان ارتودنسی و استفاده از براکت‌های فلزی، الاینرهای شفاف و یا ریتینرها در دوران بارداری کاملاً بی‌خطر و منطقی است.

 

 

در صورتی که شما درمان ارتودنسی را قبل از باردار شدن شروع کرده‌اید و در حال حاضر دوره درمان شما ادامه دارد، حتماً خبر مسرت‌بخش باردار شدن خود را به متخصص ارتودنسی خود اطلاع بدهید تا هر گونه تنظیمات و اصلاحاتی که لازم است را انجام دهد. واقعیت‌های مهم درباره ارتودنسی در بارداری: دندان‌های خود را کاملاً تمیز و درخشان نگه دارید.

 

 

در مدتی که بریس‌های ارتودنسی بر روی دندان های شما قرار دارد، به طور منظم دندان‌ها را مسواک بزنید و نخ دندان بکشید. نوسانات مقدار هورمون‌ها در دوران بارداری ممکن است نوع پاسخ بدن شما به پلاک‌های دندانی و باکتری‌ها را تغییر بدهد.

 

 

این تغییرات ممکن است باعث افزایش خطر بروز ژنژیویت و سایر بیماری‌های لثه در دوران بارداری شما شود. در دوران بارداری سعی کنید چند جلسه بیشتر از معمول برای تمیز کردن حرفه‌ای دندان‌ها و آگاهی از محدودیت های ارتودنسی در بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید، چون این کار می‌تواند برای شما مفید باشد.

   

پرسش های متداول درباره ارتودنسی در هنگام بارداری:

 

 

  آیا باردار شدن در طول مدت استفاده از ابزارهای ارتودنسی بی خطر است؟

در صورتی که در طول دوره استفاده از ابزارهای ارتودنسی باردار شدید، اصلاً نگران نباشید! در حقیقت، همواره تعدادی از بیماران در هنگام استفاده از بریس‌ها باردار شده یا در دوره شیر دهی قرار دارند و به خاطر درمان ارتودنسی هیچ خطری آنها را تهدید نمی‌کند.

 

 

خانم‌هایی که درمان ارتودنسی آنها در طول دوره بارداری قرار دارد، می‌بایست اقدامات احتیاطی خاص را در این رابطه مورد توجه قرار دهند. بزرگترین مشکل در طول دوره بارداری ایجاد پوسیدگی دندان است که با التهاب و عفونت لثه‌های فرد همراه است. 

 

در نتیجه لازم است خانم‌های باردار در تمام طول دوره بارداری خود توجه مناسب را در ارتباط با رعایت مناسب بهداشت دهان و دندان خود داشته باشند.

 

    آیا استفاده از بریس‌های ارتودنسی در طول دوره بارداری خطرناک است؟ امروزه به افراد باردار توصیه می‌شود از مصرف بسیاری غذاها و داروها خودداری کرده و از انجام برخی فعالیت‌ها اجتناب نمایند. خوشبختانه، استفاده از بریس‌های ارتودنسی به هیچ وجه در طول دوره بارداری خطرناک نیست.

 

 

مسلماً لازم است در هنگام استفاده از این بریس‌ها اقدامات مراقبتی لازم انجام شده و درباره نحوه مراقبت از دندان‌ها با پزشک معالج صحبت شود. به هر حال، معمولاً استفاده از بریس‌های ارتودنسی در تمام طول مدت بارداری خانم‌ها یک درمان بی خطر و ایمن است.

 

    منبع : دکتر سلام

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وب سایت بانوکده در اردیبهشت ماه سال 1392 با رویکرد ایجاد پایگاهی جامع برای بانوان ایران زمین شروع به کار کرد.در طی این سالها با پشتوانه نظرات شما بانوان عزیز کاستی ها را بهبود دادیم.امید است از مطالب بانوکده بهره برده و با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بانوکده را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
       

    کانال تماشا بانوکده     
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2027
  • کل نظرات : 1378
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2749
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 1,365
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,551
  • بازدید ماه : 2,226
  • بازدید سال : 9,113
  • بازدید کلی : 42,607,311
  • دانلود رایگان مجلات خیاطی

    تبلیغات

    آموزش چرم دوزی

    آموزش چرم دوزی