loading...
بـانـوکـده
کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

admin1 بازدید : 62095 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (2)

روش های پخت مرغ

در این مطلب روش هایی برای پخت مرغ برای شما کدبانوی عزیز ذکر کرده ایم...امید است مورد توجه شما قرار گیرد

1- مرغ را با پياز ريز شده مي پزيم و سس مرغ را روي آن مي ريزيم . سس مرغ: آب و زعفران و رب و آبليمو و پودر سير و آويشن و زنجبيل و پاپريكا و زردچوبه و روغن را روی حرارت مي گذاريم تا غليظ شود.


2 - پیاز را خرد کرده در روغن کمی تفت دهید طلایی رنگ که شد تکه های مرغ را به آن اضافه کنید و دو طرف گوشت مرغ را سرخ کنید . نمک و ادویه را بریزید دوباره کمی تفت دهید سپس کمی زعفران دم کرده به آن اضافه کنید و در آخر 2 لیوان آب جوش بریزید و زیر حرارت را کم کنید تا پخته شود.


3 - مرغ را با زعفران و پياز و آبليمو و ادويه مرغ مي گذاريم نيم ساعت داخل يخچال تا مزه دار شود بعد مي گذاريم روي حرارت كم تا بپزد.


4 -مرغ را  سس مرغ مي پزيم (رب و سس كچاپ و فلفل قرمز و آب و پودر آويشن)


5 - اگر به مرغ رب نمي زنيد حتما برگ بو و یه کم دارچین بزنيد.


6 - اول مقداري پياز داغ آماده كنيد از پیازهای سرخ شده کف ظرف بریزید بعد مرغها را بچینید روی مرغها دوباره پیازهای سرخ شده بریزید و ادامه دهید تا لابه لای مرغها حتماً پیاز داشته باشد بعد نمک و كمي زعفران و آبلیمو را روی مرغها ریخته و درش را می گذاریم تا با حرارت كم بپزد . سپس رب و كمي زعفران و ادويه و آب را در یک لیوان با هم مخلوط کنید نیم ساعت به پایان پخت مرغ روي مرغها بریزید.

روش های پخت مرغ

7 - مرغ رو با 2 لیوان آب و کمی زعفران و زردچوبه نمک و فلفل پیاز و یک حبه سیر مي گذارم بپزد بعد از پخت یا نیم پز شدن توی تابه ای روغن می ریزم بعد مرغها رو خوب توی روغن سرخ می کنیم آخر سر توی همون تابه 2 قاشق رب هم سرخ می کنم بعد آب مرغ (فقط اب مرغ) توی قابلمه را به رب اضافه می کنیم و کمی آبليمو و زعفران حل شده و مرغ را اضافه می کنیم و می گذاریم با حرارت ملایم نیم ساعت بپزه



8 - من پیاز رو رنده می‌کنم می‌گذارم روی گاز تا یه ریزه آبش بخار بشه بعد روغن می‌ریزم دو سه دقیقه که گذشت مرغ رو می‌ریزم توش و یه تفت اساسی می‌دم (هم مرغ هم پیاز در این حالت سرخ و طلایی می‌شن) به یک لیوان آب زعفران بهش اضافه می‌کنم درش رو محکم می‌بندم یا دم کنی می‌گذارم


9 - سينه مرغ رو چند تيكه برش دادم بعد توي يه قابلمه يك دونه پياز تقريبا بزرگ رو حلقه حلقه كردم و بعدم فلفل دلمه اي رو حلقه حلقه كردم ريختم روي پياز . بعدشم تيكه هاي مرغ رو انداختم توي قابلمه طوري كه روي پيازها و فلفل دلمه ها قرار گرفت به مرغ زردچوبه و نمك هم زدم بعد قابلمه رو گذاشتم روي گاز ( بدون اينكه توش آب يا روغن بريزم) با حرارت خيلي كم  دو ساعتي پخت .

خود مرغ آب و روغن مي ندازه و با بخار خودش حسابي پخته و نرم مي شه . بعد از اينكه مرغ كاملا پخت توي يك تابه مقداري كره (من كره محلي حيواني داشتم) ريختم و با مرغ تفت دادم البته مقدار كره يك قاشق غذاخوري بود و خيلي كم بود بعد بهش زعفرون و آبليمو زدم . خيلي هم تفت نديد تا مرغتون خشك بشه عالي شده بود شما مي تونيد كمي بهش رب هم بزنيد . در ضمن مي تونيد بعد از تفت دادن مرغ در كره و رب يه دمي روي قابلمه بذاريد تا مرغ نرم بشه.



10 - برای معطر كردن مرغ هنگام پخت می توانید از چند برگ سبزی معطر مانند ترخان، نعنا یا برگ بو و رزماری استفاده كنید . همچنین سبزیجاتی مانند سیر، پیاز و فلفل دلمه و كرفس برای معطر كردن مرغ و خوش طعم كردن آب حاصل از پخت آن مناسب هستند، اما اگر هیچ یك از این سبزیجات را در اختیار ندارید چند عدد هویج و یك قاشق مرباخوری ادویه كاری به آن بیفزایید.


11 - اول مقداری پیاز و كرفس و هویج را خرد كرده و داخل ظرف ریخته بعد مرغ را بدون آب داخل قابلمه گذاشته و كمی نمك و فلفل و زردچوبه به آن بیفزایید و بدون آب با حرارت ملایم و با درب بسته بگذارید مدت ۲۰ دقیقه با آب موجود در خود مرغ بخارپز شود سپس ۵۰ گرم كره به آن اضافه كرده (در صورت تمایل از رب نیز می توانید استفاده كنید) و تفت دهید سپس یك لیوان آب به آن افزوده و می گذاریم خوب جا بیفتد.

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط cihkd در تاریخ 1395/02/06 و 12:26 دقیقه ارسال شده است

باسلام
بزاریدمنم دستوراصلی مرغ مجلسی روبگم.تویه قابلمه آب بزاریدباکلی نمک تاتلخ بشه وچندقاشق زردچوبه.وقتی به جوش اومدمرغهاروداخلش بندازیدبخاطرسردی مرغ آب ازجوش میوفته وقتی بامرغهابه جوش اومد7دقیقه زمان بگیریدبعدبرشون داریدوداخل ظرفی که فقط پیازداغ وروغن وکره داردبچینیدوروی شعله ملایم قراردهیدتابپزد.بعد1.5تا2ساعت که پخته وتف خوردن درظرفی جداپیازداغ وفلفل سیاه ورب بریزیدبعدکمی آبجوش.زیادنجوشد.خورشت آماده روروی مرغ بریزید.مرغهاحتماباپوست باشدتاخشک نشه
پاسخ : ممنون دوست عزیز

این نظر توسط رویا در تاریخ 1393/03/17 و 23:47 دقیقه ارسال شده است

خیلی عالی بود واقعا لذت بردم


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وب سایت بانوکده در اردیبهشت ماه سال 1392 با رویکرد ایجاد پایگاهی جامع برای بانوان ایران زمین شروع به کار کرد.در طی این سالها با پشتوانه نظرات شما بانوان عزیز کاستی ها را بهبود دادیم.امید است از مطالب بانوکده بهره برده و با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بانوکده را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
       

    کانال تماشا بانوکده     
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2027
  • کل نظرات : 1378
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2749
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 179
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 365
  • بازدید ماه : 1,040
  • بازدید سال : 7,927
  • بازدید کلی : 42,606,125
  • دانلود رایگان مجلات خیاطی

    تبلیغات

    آموزش چرم دوزی

    آموزش چرم دوزی