loading...
بـانـوکـده
کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

admin3 بازدید : 3079 چهارشنبه 07 اسفند 1392 نظرات (0)

بانوکده 

ابرو ها یکی از عناصر مهم صورت هر انسانی است که میتوان با تغییر آن صورت را لاغر با چاق نشان داد و یا حتی فردی را جوان و یا حتی پیر نشان داد . با توجه به اینکه صورت هر انسانی با دیگر انسان ها تفاوت هایی دارد پس نمیتوان یک مدل ابرو برای همه انسان ها با هر نوع صورتی پیشنهاد کرد و نیاز است که هر کس مدل ابرویی مناسب صورت خود را پیدا کرده و ابرو های خود را متناسب با مشخصات صورت خود تغییر دهد . در ادامه مطالبی درباره انواع صورت ها و مدل ابرو ها و .... بیان شده است .

چطور میتوان ابروها را با استفاده از مواد طبیعی پرپشت کرد؟

برای پرپشت تر کردن و افزایش حجم ابروها می‌توان از انواع داروهای موجود در داروخانه‌ها استفاده کرد. برخی از این داروها، که عموما موضعی نیز هستند عبارتند از روگن و ماینوکسیدیل. این دو دارو موجب رشد و تقویت فولیکول‌ها می‌شوند. اما اگر تمایل به استفاده از مواد شیمیایی ندارید می‌توانید از برخی از مواد طبیعی که در زیر به آنها اشاره شده این کار را انجام دهید.


 استفاده از ژل آلوئه ورا : استفاده از آلوئه‌ورا برای جلوگیری از ریزش ابرو بسیار مناسب است زیرا ابروهای بعضی از افراد به دلیل بسته شدن فولیکول‌هایشان دچار ریزش شده است که ، به همین دلیل استفاده از آلوئه‌ورا  که موجب پاک شدن پوست شما می‌شود بسیار موثر است .

 

 استفاده از روغن نارگیل و بادام شیرین : ماساژ دادن ابروها با روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین به رشد آنها کمک زیادی خواهد کرد .

 استفاده از وازلین و روغن زیتون : اگر می‌خواهید ابروهایتان پر پشت شوند، می‌توانید از وازلین استفاده کنید.کافیست روزی دو بار (صبح و بعد از ظهر) مقداری وازلین را به اطراف چشم و ابروهای خود بمالید. سپس پیش از خواب، بر قسمت‌هایی که می‌خواهید پرپشت شوند مقداری روغن زیتون بزنید. اینکار موجب رشد ابروهای ریخته شده می‌شوند. هرگاه ابروهایتان مجددا شروع به رشد کردند، می‌توانید مصرف وازلین و روغن زیتون را قطع کنید.

 استفاده از تغذیه صحیح و مناسب : کمبود ویتامین A، E و کلسیم موجب ریزش ابروها می‌شود. در نتیجه پیش از هر اقدامی باید به تغذیه خود توجه کنید و در این صورت لازم است که برنامه غذایی خود را اصلاح کنید .

 

 استفاده از زرده تخم‌مرغ : کمی زرده تخم‌مرغ زده شده را به کمک مقداری پنبه به ابروهایتان بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بر روی پوستتان بماند. سپس آن را بشویید.

 ماساژ دادن پوست با مقداری لیموی تازه نیز موجب تقویت ابروهای شما خواهد شد .


 

ابروي مناسب براي انواع صورت

افرادی که صورت گردی شکلی دارند باید ابرویی با قوس تیز داشته باشند تا صورتشان کشیده تر به نظر برسد. و برعکس کسانی که صورت‌های کشیده دارند نیاز است ابروی گرد و هلالی برای خود درست کنند تا از کشیدگی صورت آنها مقداری کاسته شود. و همچنین افرادی که دارای صورت  قلبی شکل هستند باید ابروهایی صاف داشته باشند و برای صورت‌های بیضی نیز ابرویی متوسط مناسب است، یعنی نه ابرو باید خیلی گرد باشد، نه خیلی صاف.

 

در کل می‌توان گفت که ابروهای پرپشت و کلفت برای هر نوع صورتی بهتر هستند. هر چه ابروها پرتر باشند، صورت جوان‌تر به نظر می‌رسد. ابروهای باریک صورت را پیر نشان می‌دهند. پس مراقب باشید که ابروهایتان را بیش از حد نازک نکنید.

 

اگر شما از جمله خانم‌هایی هستید که خودتان در منزل به ابروهایتان رسیدگی می‌کنید و به آنها شکل می‌دهید، چنانچه از موچین استفاده می‌کنید، بهتر است هر بار یک ردیف از ابروهایتان را بردارید تا بیش از حد نازک نشوند. همچنین بعد از برداشتن هر ردیف، از آینده فاصله بگیرید و صورت خود را از دور نگاه کنید. اینگونه بهتر می‌توانید ایرادات ابرو را پیدا کنید. همچنین از برداشتن بیش از حد موهای میان ابروها خودداری کنید.

 

هر چه فاصله میان ابروهای شما منطقی و مناسب‌تر باشد، بینی شما خودش را خوش فرم‌تر و چشم‌ها نیز بزرگتر خودشان را نشان میدهند در نتیجه معمولا توصیه می‌شود فاصله میان ابروها از بیشتر از 3.5 سانتی متر نشود . هر چه فاصله میان ابروها بیشتر باشد، قسمت بالایی بینی بزرگتر به نظر می‌رسد. در نتیجه صورت شما چاق‌ و پهن به نظر خواهد رسید . 

منبع :بیتوته

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وب سایت بانوکده در اردیبهشت ماه سال 1392 با رویکرد ایجاد پایگاهی جامع برای بانوان ایران زمین شروع به کار کرد.در طی این سالها با پشتوانه نظرات شما بانوان عزیز کاستی ها را بهبود دادیم.امید است از مطالب بانوکده بهره برده و با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بانوکده را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
       

    کانال تماشا بانوکده     
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2027
  • کل نظرات : 1378
  • افراد آنلاین : 21
  • تعداد اعضا : 2749
  • آی پی امروز : 288
  • آی پی دیروز : 24
  • بازدید امروز : 426
  • باردید دیروز : 32
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 499
  • بازدید ماه : 2,074
  • بازدید سال : 12,532
  • بازدید کلی : 42,610,730
  • دانلود رایگان مجلات خیاطی

    تبلیغات

    آموزش چرم دوزی

    آموزش چرم دوزی