loading...
بـانـوکـده
کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

admin1 بازدید : 3055 پنجشنبه 11 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بدنسازی بانوان

زمان مناسب برای شروع یک تغذیه و تمرین سالم چه موقع می‌باشد؟ احتمالا فکر می‌کنید که هر زمانی‌ برای شروع این کار مناسب می‌باشد.اما چیزی که من از کسانی‌ که پیشم می‌آیند شنیدم این است: زمان مناسبی وجود ندارد!آنها همیشه دنبال یک بهانه میگردند.بعضی‌ از بهانه هایی که آو‌ردند این جملات است:مجبوریم که به تعطیلات برویم،پسرم مدرسه ‌اش شروع شده است،هوا بد است و من نمیتوانم برای تمرین بیرون بروم،میدانم که در تعطیلات پرخوری خواهم کرد،این روزها سرم خیلی‌ شلوغ است و....

 


حقیقت این است که هیچکس نمی‌خواهد مسول اقدامات خود باشد.هیچکس نمی‌خواهد کاری را صورت دهد.هیچکس توان "نه" گفتن به خود و دیگران را ندارد.تا حالا چند دفعه غذائی نامناسب مصرف کرده اید و به خود قول داده اید که از فردا بهتر عمل خواهم کرد؟فقط خودتان هستید و خودتان.فکر می‌کنید سر چه کسی‌ را دارید کلاه می‌گذارید؟این عمل یک بازی کودکانه است که ما با خود انجام میدهیم.همه ما این را انجام میدهیم و زمانش رسیده است که این کار را متوقف کنیم.

 

آیا تا حالا شده است که به خود قول دهید اگر این کار را درست و خوب انجام دهم به خودم پاداش می‌دهم؟ شما نیازی نیست برای انجام کار درست به خود وعده پاداش دهید.این روش معمولا برای تربیت کودکان کاربرد دارد نه شما.پاداش شما در واقع احساس رضایتی است که از انجام کار درست و انتخاب گزینه مناسب به دست میاورید.خودتان را شرطی نکنید.مثلا با خود اینگونه بگویید که "امروز این فست فود را میخورم و از فردا دیگر مصرف نمیکنم." مطمئن باشید فردا هیچوقت نخواهد آمد!

 

موقعیت‌های ویژه نیز یکی‌ دیگر از این بهانه‌ها است.مثلا " امروز تولد پسرم است،امشب سالگرد ازدوجمان است و...".اینها همش بهانه هایی هستند که برای پر خوری آنها را به خود میگویند.در این مورد فکر کنید.این موقعیت‌های خاص و ویژه همیشه پیش می‌آیند.چه چیز آنرا ویژه می‌کند،غذا یا افرادی که در آن جمع هستند؟؟؟

 

شما یا باید در این نوع مراسم‌ها تغییر ایجاد کنید یا همهٔ آنها را کنار بگذارید. اگر شما یک مهمانی را از دست دهید یا وقتی‌ برسید که همه غذاها مصرف شده باشد در واقع نجات پیدا کرده‌اید و همیشه زمانی‌ دیگر برای این جور مراسم‌ها است.

 

آیا گمان می‌کنید به خاطر اینکه شما می‌خواهید رژیم بگیرید همهٔ شرکت‌های تولید کننده مواد غذائی از تولید محصولات خود دست خواهند کشید؟نه.دونات،آبنبات و سیب زمینی‌ سرخ کرده همیشه در دسترس خواهند بود.و در آینده شما ممکن است بتوانید از آنها مصرف کنید ولی‌ تا زمانی‌ که شما کنترل و سلامت خود را به دست نیاوردید نه.

 

همیشه در طول روز ۲۴ ساعت زمان وجود دارد فرقی‌ نمیکند دوشنبه،چهارشنبه یا شنبه باشد،تا حالا چند دفعه شده است شما یک رژیمی‌ را شروع کنید و شکست بخورید و ۲ هفته بعد با خود بگویید که‌ ای کاش آن رژیم را ادامه میدادم؟در واقع زمان بدون در نظر گرفتن کارهایی که شما انجام دادید می‌گذرد.به کل طول زمان نگاه نکنید،یک زمانی‌ را برای شروع برگزینید و از آن به بعد زندگی‌ شما تا ابد تغییر خواهد کرد.

 

حالا چه چیز هایی باید بخوریم؟ما باید پروتئین (گوشت،مرغ،ماهی‌،تخم مرغ)،سبزیجات،میوه‌ها و مقداری چربی‌‌های سالم مصرف کنیم.ما باید مقدار کمی‌ لبنیات در حد یک یا دو وعده در روز مصرف کنیم.باید مصرف میوه‌ها را به یک یا دو عدد در روز کاهش دهیم.باید مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهیم.محصولات دارای شکر و آرد سفید را باید کامل حذف نماییم.از غذاهای فرآوری شده توسط کارخانجات به دور باشید و از مواد طبیعی استفاده کنید.

شما با خوردن وعده‌های کوچک فراوان شامل پروتئین و کربوهیدرات میتوانید میزان قند خون خود را کنترل کنید.اگر میزان قند خون شما پایین باشد شما احساس گرسنگی نخواهید کرد.شما باید در مورد میزان مورد نیاز پروتئین ها و کربوهیدرات‌ها و چربی‌‌ها خود را آموزش دهید.در مورد اصول تغذیه مطالعه کنید و گروه‌های غذائی مختلفی‌ که برای شما مفید هستند را شناسایی کنید.شما باید تفاوت میان کربوهیدرات‌های ساده و پیچیده را بدانید.انتظار نداشته باشید که یکی‌ دیگر این مطالب را برایتان آشکار سازد.

 

بدنسازی بانوان 

 

یک دام دیگر تبلیغات شرکت‌های بزرگ مواد غذایی است.می‌خواهم در مورد آنها هم نظیر شرکت‌های تولید کننده تنباکو فکر کنم.این شرکت‌ها طی‌ سالیان تلاش داشتند که ما را قانع کنند که استعمال دخانیات چیز خوبی است!!!اکنون حالا بنگرید که این شرکت‌ها چه بر سر پدر بزرگان و مادر بزرگان ما آورده اند.

 

شرکت‌های تولید کننده مواد غذائی نیز امروزه همان کار را با ما و بچه‌هایمان دارند انجام میدهند.آنها میلیون‌ها دلار صرف تحقیق و شناخت روی ما میکنند تا راهی‌ پیدا کنند که ما را مجبور به خرید مواد غذائی آنها کنیم و برایشان مهم نیست که چقدر مواد تشکیل دهنده این محصولات بی‌ کیفیت باشد.

 

 

 

اگر تبلیغات درون سوپر مارکت‌ها را ببینید تقریبا تمام محصولات آنها فرآوری شده هستند،شامل شکر فراوان و مضر برای سلامتی‌.این جمله که" اگر همه غذاها متعادل مصرف شوند غذای بدی وجود ندارد" نیز یک تله می‌باشد.این جمله ممکن است در بعضی‌ موارد صحیح باشد به شرطی که تمام علائم سلامتی‌ شما در سطح مطلوبی باشد.اما اگر شما دارای اضافه وزن یا دیابت هستید این جمله اشتباه می‌باشد.

 

اگر شما از مواد غذائی ناسالم با اعتقاد به اینکه غذای‌ بدی وجود ندارد استفاده کنید در واقع کالریهای بی‌ ارزش را جایگزین مواد غذایی مفید کرده اید.اگر شما از درشت مغذی‌های مناسب (پروتئین،کربوهیدرات و چربی‌) و ویتامین‌ها و مواد معدنی استفاده نکنید شما همیشه گرسنه خواهید بود.

 

اگر برنامه غذایی خود را محدود به استفاده از مواد مغذی سالمی که در بالا اشاره کردیم کنید در واقع شما غذاهای فرآوری شده را حذف کرده‌اید.اغلب رژیمها به این گونه است که شما میتوانید همه چیز بخورید به شرطی که از مقدار تعیین شده فراتر نروید.در این صورت شما میتوانید تا جایی که برای شما تعیین شده دونات بخورید!به نظر شما آیا این گونه مفید خواهد بود!

 

غذاهای فرآوری شده قلابی هستند و دارای ارزش کمی‌ میباشند.پول خود را صرف مواد غذائی سالم کنید.پولی‌ که به سختی به دست میاورید را صرف غذائی که هیچ سودی نیز برای شما ندارند نکنید.

 

۱۵نکته مفید

 

۱) به غذا خوردن در مهمانی‌ها و مراسم‌های ویژه که در آن غذا‌های مضر سرو میشود نه بگویید.خوردن یک وعده غذائی بزرگ کار اشتباهی‌ است.بهتر است که از وعده‌های غذائی کوچک پر تعداد در طول روز بهره ببرید.

 

۲) مواد غذائی بی‌ ارزش بیشتر شما را گرسنه خواهند کرد.

 

۳) قند خون کنترل نشده باعث مشکلات سلامتی‌ زیادی میشود.

 

۴) یاد بگیرید که به خود و دیگران در برابر وسوسه نه بگوید.همیشه جمله "این بار آخر است" وجود دارد و تمام نخواهد شد.

 

۵)زمان امری نسبی‌ است.شما چه کار خوب یا بد انجام دهید زمان در حال گذر است.

 

۶)اجازه ندهید اعضای خانواده‌تان نیز از مواد غذائی ناسالم استفاده کنند.به یک روز سرد زمستانی فکر کنید.اگر شما به کت نیاز دارید بس بچه‌هایتان نیز به کت نیاز دارند.این قضیه در مورد تغذیه سالم نیز صدق می‌کند.

 

۷)هزینه خود را فقط صرف مواد غذائی سالم و با ارزش کنید در غیر این صورت پول شما به هدر رفته است.

 

۸)غذاها را تا جایی که امکان دارد از ماهیت طبیعی آن دور نکنید.نیازی به غذا‌های بسته بندی و فریزر شده ندارید.سبزیجات و کنسروهای آنها مشکلی‌ ندارد.

 

۹)نوشابه مصرف نکنید فقط آب میوه یا آب.از شیر به عنوان یک میان وعده یا پختن چیزی استفاده کنید نه به عنوان یک نوشیدنی‌ همراه با وعده غذائی.

 

۱۰) مشخصات مواد غذایی را بخوانید.هر چه مواد تشکیل دهنده آنها کمتر باشد بهتر است.

 

۱۱) غذای‌ سرخ کردنی مصرف نکنید.

 

۱۲) از شیر به عنوان یک وعده غذائی استفاده کنید نه یک نوشیدنی‌.

 

۱۳) از شکر و آرد سفید و محصولاتی که از آنها ساخته میشود دوری کنید.

 

۱۴) به خود تکانی دهید و در هفته حداقل ۵ روز به مدت یک ساعت ورزش کنید.

 

۱۵) مواد غذائی و میزان کالری مصرفی خود را هر روز محاسبه کنید تا به هدف دلخواه خود برسید

 

منبع: بانوکده

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وب سایت بانوکده در اردیبهشت ماه سال 1392 با رویکرد ایجاد پایگاهی جامع برای بانوان ایران زمین شروع به کار کرد.در طی این سالها با پشتوانه نظرات شما بانوان عزیز کاستی ها را بهبود دادیم.امید است از مطالب بانوکده بهره برده و با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بانوکده را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
       

    کانال تماشا بانوکده     
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2027
  • کل نظرات : 1378
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 2749
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 1,043
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,229
  • بازدید ماه : 1,904
  • بازدید سال : 8,791
  • بازدید کلی : 42,606,989
  • دانلود رایگان مجلات خیاطی

    تبلیغات

    آموزش چرم دوزی

    آموزش چرم دوزی