loading...
بـانـوکـده
کتاب های آموزش خیاطی سیما عمرانی

admin3 بازدید : 1795 چهارشنبه 30 فروردین 1396 نظرات (0)

لاغری با ورزش

به هر دلیلی ممکن است نیاز به لاغر شدن فوری داشته باشید در این ضورت راه های زیادی پیش روی شما نیست باید بهترین روشهای لاغری را انتخاب کنید و آنها را به صورت جدی دنبال کنید.

 این 6 روش چربی سوزی که در آن از ورزش و رژیم غذایی استفاده شده است، به کار گیرید، تا ببینید چربی های بدنتان چطور مثل کره آب می شوند.

بدن انسان تا حد زیادی دستگاهی انطباق پذیر است. حتی اگر سالیان سال به فکر نبوده اید و چربی روی چربی اضافه کرده اید، می توانید خیلی ساده و سریع از شر آن خلاص شوید. از این جهت، زمان به نفع شماست.

این 6 روش ساده را به کار گیرید و خیلی سریع پیشرفت کنید.

  1. مقیاس های اندازه گیری را رها کنید

برای اینکه بتوانید چربی بسوزانید و عضله بیاورید، تاکید من روی این است که مقیاس های اندازه گیری را رها کنید. ترکیب و فرم بدن شما و اینکه چطور در آیینه به نظر می رسید، اهمیت بیشتری دارد تا چیزی که مقیاس ها ی اندازه گیری نشان می دهند.

ممکن است خیلی سخت تمرین کنید و تغذیه صحیح هم داشته باشید و ۳ کیلو عضله بسازید و ۳ کیلو چربی بسوزانید؛ اما در این حالت مقیاس های اندازه گیری چه چیزی را نشان می دهند؟ اینکه وزن شما هیچ تغییری نکرده است!

در این صورت، حتی اگر خیلی خوب پیشرفت کرده باشید باز هم احساس ناکامی می کنید. می توانید از مقیاس ها به عنوان یک راهنما استفاده کنید، اما اینکه در آیینه چطور به نظر می رسید و چه احساسی دارید و لباس ها در تن شما فیت می شوند، خیلی بهتر از مقیاس ها می توانند پیشرفت شما را نشان دهند.

  1. میزان کالری دریافتی خود را کم کم کاهش دهید.

اگر به دنبال کاهش چربی های بدن خود هستید، یکدفعه کالری دریافتی خود را کاهش ندهید. این کار باعث گرسنگی سلولی و کاهش متابولیسم در بدن شما شده و چربی سوزی را دشوارتر می کند.

برای اینکه متابولیسم بدن شما کاهش پیدا نکند و بدن شما بتواند با سرعت بهینه چربی سوزی کند، هر یکی دو هفته، کمی از میزان کالری دریافتی خود را کم کنید.

  1. هر چند روز یکبار، میزان کالری دریافتی خود را تغییر دهید

این یک روش دیگر برای گول زدن بدن شما است تا بدون کاهش متابولیسم، به چربی سوزی خود ادامه دهد.

با تغییر میزان کالری دریافتی خود در روزهای مختلف، به جای اینکه هر روز یک میزان مشخص کالری دریافت کنید، مکانیسم احساس گرسنگی را در بدن خود فعال نگه می دارید تا بتواند همچنان به چربی سوزی خود ادامه دهد.

دکتر استفانی می گوید:

“اگرچه امروزه مواد غذایی در جوامع به سهولت و به وفور یافت می شوند، اما بدن ما طوری طراحی شده است که تا جاییکه می تواند انرژی ذخیره کند تا در هنگام کمبود مواد غذایی از آن استفاده نماید. بدین منظور، یکی از کارهایی که بدن انجام می دهد این است که سرعت متابولیسم را با سرعت دریافت کالری هماهنگ می کند.

اگر رژیمی بگیرید که در آن هر روز میزان معینی از کالری دریافت می کنید، بدن شما هم خود را با آن تنظیم کرده و میزان متابولیسم خود را کاهش می دهد تا مانع از چربی سوزی زیاد در بدن شما شود. همه این کارها توسط هورمون ها انجام می شود.

وقتی میزان هورمون لپتین بالا می رود، میزان متابولیسم بدن شما هم افزایش می یابد؛ وقتی هم سطح هورمون لپتین کاهش می یابد، میزان متابولیسم بدن شما کاهش می یابد.

وقتی میزان کالری دریافتی شما کم و ثابت باشد، سطح هورمون لپتین پایین آمده و به دنبال آن متابولیسم بدن هم کاهش می یابد. اگر بعضی روزها میزان کالری دریافتی شما کم باشد و بعضی روزها زیاد، سطح هورمون لپتین همیشه بالا می ماند.”
تمرین با وزنه

وزنه زدن می تواند از راه های مختلف سبب چربی سوزی شود. خود وزنه زدن باعث کالری سوزی می شود. همچنین، تحقیقات نشان داده است که برخلاف ورزش های هوازی، وزنه زدن می تواند تا ۳۹ ساعت بعد از ورزش، سبب ادامه یافتن کالری سوزی در زمان استراحت شود.

علاوه براین، هر چه بدن شما عضله ای تر باشد، هر روز کالری بیشتری می سوزانید.

حتی اگر تنها هدف شما این باشد که چربی های بدنتان را کاهش دهید، باز هم باید وزنه بزنید. این کار باعث می شود وزنی که از دست می دهید مربوط به آب شدن چربی ها باشد نه عضلات.

اگر عضلات شما آب شوند، متابولیسم شما کاهش می یابد و تلاش شما برای از دست دادن چربی ها ثمری نخواهد داشت؛ در عوض به یک فرد پوست و چربی تبدیل می شوید!

بله، حتی یک فرد بی اشتها هم می تواند درصد بالایی از چربی در بدن خود ذخیره کرده باشد.

از حرکات ورزشی شدید با فاصله در میان آنها (اچ آی تی) استفاده کنید.

حرکات اچ آی تی یعنی حرکات شدید ورزشی کوتاه مدت که در بین آنها فواصل کوتاهی برای استراحت وجود دارد.

نتیجه: نتایج بهتر در زمانی کوتاهتر

یکی از ورزش های مورد علاقه من برای این کار، طناب بازی است. این ورزش را حتما امتحان کنید. بعد از کمی نرمش، به مدت ۱۰ الی ۲۰ ثانیه با سرعت زیاد طناب بزنید و بعد به مدت نیم دقیقه با سرعت کم طناب بزنید.

حتما قبل از فاصله کوتاه استراحت کمی نرمش کنید. اگر فرد خوش اندامی نیستید، با حرکات آهسته یا متوسط کاردیو شروع کنید. حتی ممکن است نیاز باشد قبل از انجام این حرکات با پزشک مشورت کنید.

  1. چربی بیشتری بخورید

مصرف چربی های مفید به میزان کافی به شما کمک می کند تا چربی های بد را بسوزانید، عضله سازی کنید و بعد از ورزش های سنگین بهتر تجدید قوا کنید. همچنین، چربی های مفید فواید زیادی برای سلامتی دارند، از جمله اینکه برای قلب شما مفیدند.

اما کدام چربی ها، چربی های خوب هستند؟ چربی های گیاهی و حیوانی اشباع نشده چند حلقه ای (به ویژه چربی های گروه امگا ۳) مانند چربی های موجود در ماهی و آجیل؛ و چربی های اشباع نشده تک حلقه ای مانند چربی موجود در کرده بادام زمینی، روغن زیتون، زرده تخم مرغ، و روغن ماهی.

  1. کربوهیدارت را کاهش دهید

توجه به این مساله مردم را به دو گروه طرفداران کربوهیدرات و مخالفان آن تقسیم کرده است. فرقی نمی کند شما در کدام گروه باشید، نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر مصرف کربوهیدرات هایی مانند شکر و نشاسته را کاهش دهید، این کار به کاهش چربی های شما کمک می کند.

کربوهیدارت هایی که مصرف می کنید باید از منابع طبیعی مانند بلغور جو دوسر و سبزیجات تامین شود.

زمانی که کربوهیدارت مصرف می کنید هم بر چربی سوزی شما تاثیر گذار است. اشلی جونز، عضو باشگاه بدنسازی می گوید: من توصیه می کنم بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر، مصرف کربوهیدارت ها را کاهش دهید. بیشتر در هنگام صبح یا وقتی ورزش های سخت می کنید، کربوهیدارت ها را مصرف کنید.

  1. مصرف پروتئین را افزایش دهید

افزایش مصرف پروتئین سبب افزایش متابولیسم بدن شما شده و کمک می کند توده عضلانی خود را حفظ کنید؛ و همه این مسایل به چربی سوزی شما کمک می کند. در واقع، وقتی پروتئین مصرف می کنید، بدن شما کالری بیشتری می سوزاند، تا وقتی که چربی یا کربوهیدرات مصرف می کنید.

بله، خیلی از افرادی که رژیم گرفته اند، تنها با خوردن پروتئین زیاد و بدون اینکه ورزشی کرده باشند، این کار را انجام داده اند.

در طول روز ۶ وعده غذای مختصر بخورید نه ۲ یا ۳ وعده غذای مفصل

این کار تضمینی است بر اینکه ریز مغذی های ضروری را برای عضله سازی و سوزاندن چربی ها دریافت کرده اید.

فواید: با این کار، میزان متابولیسم بدن شما در زمان استراحت افزایش می یابد. همچنین، این کار مانع از حالت گرسنگی می شود که زمانی رخ می دهد که بین وعده های غذایی فاصله زیادی وجود داشته باشد.
وقتی گرسنه می شوید، بدن شما شروع به سوزاندن عضلات می کند تا انرژی خود را تامین نماید و ذخایر چربی را افزایش دهد؛ همچنین، متابولیسم شما را کاهش می دهد. این دقیقا عکس چیزی است که شما می خواهید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
وب سایت بانوکده در اردیبهشت ماه سال 1392 با رویکرد ایجاد پایگاهی جامع برای بانوان ایران زمین شروع به کار کرد.در طی این سالها با پشتوانه نظرات شما بانوان عزیز کاستی ها را بهبود دادیم.امید است از مطالب بانوکده بهره برده و با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری فرمایید.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • بانوکده را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
       

    کانال تماشا بانوکده     
    تبلیغات

    آمار سایت
  • کل مطالب : 2027
  • کل نظرات : 1378
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2749
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 30
  • بازدید امروز : 465
  • باردید دیروز : 52
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 651
  • بازدید ماه : 1,326
  • بازدید سال : 8,213
  • بازدید کلی : 42,606,411
  • دانلود رایگان مجلات خیاطی

    تبلیغات

    آموزش چرم دوزی

    آموزش چرم دوزی